Kouvola näkyy paikallisesti sekä kaupungin ulkopuolella lähikuukausina. Erityisesti matkailumarkkinointi on aktiivista kesäkautena. Kokosimme Viestintä ja VisitKouvola-tiimin toimesta tietoa tulevista näkyvyystoimenpiteistä.
Liikenteen renessanssi – Kouvola SuomiAreenassa Porissa
Kouvolan kaupunki ja Kouvola Innovation ovat mukana yhteiskunnallisessa ja ajankohtaisissa keskusteluissa SuomiAreenassa Porissa 28.6.2023. Kouvolasta keskustellaan teemalla ”Liikenteen renessanssi – Suomen ensimmäinen kuivasatama” jolla Kouvola herättelee kuulijansa ymmärtämään, miksi rahtiliikenteen muutos on Suomelle välttämätöntä, mikä ihme on kuivasatama ja miten kuivasatamat ovat tulevaisuudessa tekemässä Suomesta parempaa paikkaa yrittää ja elää. Kestävää liikenteen tulevaisuutta rakennetaan nyt. SuomiAreenassa Kouvolasta käsin.
Suomen ensimmäinen kuivasatama on avattu Kouvolassa. Se on konkreettinen ratkaisu ilmasto- ja kestävyyskriisiin. Tulevaisuuden rahtiliikenteen keskipisteiksi rakentuvatkin kuivasatamat, joissa tavara siirtyy rekka-autoista raiteille. Samalla kuivasatama on apu sisämaan kasvukeskusten elinvoiman säilyttämiselle ja kasvattamiselle. Se on myös valtava investointi tulevaisuuteen. Kuivasatamat mahdollistavat yhteiskunnallemme luotettavat, nopeat, turvalliset ja ennen kaikkea ympäristöystävälliset kuljetukset ympäri Euroopan.
Vietä päivä kansallispuistossa – Repovesi-kampanja
VisitKouvola panostaa matkailumarkkinoinnissa vahvasti Repoveden kansallispuiston näkyvyyteen. Pääviestinä ovat saavutettavuus julkisin liikennevälinein ja kansallispuiston 20-vuotisjuhlavuosi. Bussiyhteyksien järjestäminen on hieno vastuullisuusteko kaupungin joukkoliikenneosastolta. Pääkaupunkiseudulle viestimme on ”vietä päivä kansallispuistossa”, aamulla junalla Helsingistä Kouvolaan ja paluu illalla. Matka hoituu junalla ja bussilla tai paikallisten ohjelmapalveluyritysten jatkokyydityksillä junan pysäkiltä.
Junayhteydestä olemme tiedottaneet myös yhdessä VR:n https://www.vr.fi/luontoon-junalla ja Metsähallituksen https://www.luontoon.fi/repovesi/ajankohtaista#julkiset kanssa. Markkinointikanavina ovat mm. kotimaan matkailun suurin valtakunnallinen yhteiskampanja 100 syytä matkailla Suomessa, vaikuttajavierailut, yhteinen digikampanja paikallisten yrittäjiemme kanssa jne. Kouvolan kaupunki on myös paikalla, kun Repovedellä juhlitaan pyöreitä vuosia Suomen luonnon päivänä 26.8.2023.
Kuninkaallista kopsetta Kouvolassa
Markkinointitilaisuuksia ja tutustumisvierailuja Kouvolaan
Kouvolaa esitellään kokous- ja tyhykohteena 31.5. Helsingissä asiakastilaisuudessa, johon on tulossa lähes 70 sihteeriä. Jo aiemmin toukokuussa Kouvolan matkailupalveluita ja -kohteita esiteltiin saksalaisille matkanjärjestäjille. Yhteistyössä Visit Kotka-Haminan ja Visit Porvoon kanssa on avattu Saksan matkailumarkkinaa jo muutaman vuoden ajan. Syyskuussa saamme vieraaksemme parikymmentä eurooppalaista matkanjärjestäjää, joille esittelemme Repoveden kansallispuiston lisäksi muitakin luontoaktiviteetteja Kouvolassa.
Tapahtumatalojen markkinointi aktivoituu
Alkukeväästä kulttuuritalot, Kouvolatalo ja Kuusankoskitalo, uudistivat brändinimensä ja ne tunnetaan nyt Kouvolan tapahtumataloina. Muutos heijastaa paremmin näiden talojen ja tilojen monipuolisia käyttötarkoituksia. Näiden talojen tilat sopivat kaikenlaisiin tapahtumiin, ja molemmissa taloissa on tiloja niin pieniin kuin suuriin tilaisuuksiin.
Kevään aikana olemme panostaneet uusiin verkkosivuihin, jotta tapahtumien ja tilaisuuksien järjestäminen ja niihin osallistuminen olisi mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Sivuiltamme löytyy kattavat kuvaukset talojen tiloista, varustelusta ja palveluista. Talojen tapahtumat-suvuilta pääsee suoraan siirtymään Ticketmasterin sivuille, missä saa lisää tietoa kyseisestä tapahtumasta ja pääsee ostamaan lipun. Tervetuloa lukemaan lisää www.kouvolantapahtumatalot.fi