Ikäihmisille puhelin- ja digipalveluita Kouvolassa

Kouvolassa ikäihmisille on tarjolla puhelin- ja digipalveluita. Tukea kriisiin saa myös valtakunnallisista puhelin- ja chatpalveluista, jotka palvelevat kaikkia ikäryhmiä.

Mitä kuuluu? -keskustelupuhelin

Keskustelupuhelin 020 615 1266 toimii arkisin klo 9 – 17. Siinä vastaa kaupungin työntekijät, ei sote-ammattilaiset. Numerossa vastataan heti kaikkiin puheluihin, joten numerosta saa arkipäivän asioihin juttukumppanin nopeasti.

Huolipuhelin

Mieltä kuormittavista asioista voi keskustella Kakspy ry:n Huolipuhelimessa. Puheluihin vastaavat sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset.
Huolipuhelin palvelee arkisin kello 9–15 numerossa 05 4600 600.

Geronet-tutorien digiapu

Geronet-tutorit auttavat ikäihmisiä digiasioissa sähköpostitse.
Kysymykset osoitteeseen: geronetkymi.digihelp@gmail.com.
Palvelun tarjoavat Kymenlaakson kesäyliopisto ja Opetushallitus.

Kouvolan seurakunnan keskusteluapu

Jos tarvitset apua tai tukea, ota yhteyttä seurakunnan diakoniaan:
Anjalankoski p. 040 765 4175
Elimäki p. 040 7532 587
Kouvola p. 0400 374 996
Kuusankoski p. 040 7532 587
Jaala p. 040 538 1081
Valkeala p. 040 7238317
Kirkon keskusteluavun palveleva puhelin vastaa
joka päivä klo 18–24, p. 0400 22 11 80

kouvolanseurakunnat.fi/apua-ja-tukea

Vuoroveto kriisikeskuksen keskusteluapu

Keskusteluapua etäyhteydellä ja puhelimitse -ajanvaraus alkaa ma 27.4.2020 numerossa 0404 175 175 ma-pe klo 10-12, ma-ti klo 16-18. Voit myös jättää soittopyynnön tai lähettää sähköpostia info(at)vuoroveto.fi. Vuoroveto-kriisikeskuksen tukitapaamiset toteutetaan toistaiseksi joko etäyhteydellä tai puhelimitse poikkeustilanteen vuoksi.

Tukea tarjoavat Vuorovedon vapaaehtoiset koulutetut kriisitukihenkilöt. Palvelu on lyhytkestoista 1-5 kertaan rajattua, luottamuksellista ja maksutonta keskusteluapua.

Lisätietoa Vuoroveto kriisikeskuksen keskusteluavusta

Valtakunnallisia auttavia puhelimia ja chat-palveluita kaikille ikäryhmille

Sivun alkuun