Varhaiskasvatuksen asiakasmaksujen hyvitykset koronavirustilanteen aikana

Koronavirustilanteesta johtuvien poikkeusolojen aikana (17.3.–13.5.2020) varhaiskasvatuksen asiakasmaksusta hyvitetään lapsen poissaolon ajalta kun:
• huoltajat järjestävät lapsensa hoidon itse yhtäjaksoisesti vähintään kahden viikon ajan
• poissaolosta on ilmoitettu etukäteen varhaiskasvatusyksikköön
• hyvitystä on haettu kirjallisesti (uudet hakijat)
• tai lapsen poissaolon jatkumisesta on ilmoitettu kirjallisesti (esim. Wilma-viestillä, sähköpostilla) varhaiskasvatuspaikan johtajalle
• hakemus on tehty 31.3.20 mennessä maaliskuun, 30.4.20 mennessä huhtikuun ja 31.5. mennessä toukokuun osalta

Jos haette jatkoa jo tehtyyn maksuhyvityspäätökseen, niin siitä ei tarvitse tehdä uutta hakemusta. Lapsen poissaolon jatkumisesta ilmoitetaan kirjallisesti varhaiskasvatusyksikön johtajalle (esim. Wilma-viestillä, sähköpostilla).

Uudet hakemukset voidaan toimittaa postitse hakemuksessa olevaan osoitteeseen, päiväkotiin tai sähköpostitse satu.hyytia@kouvola.fi (sähköpostiin ei henkilötunnuksen loppuosaa). Maaliskuuta koskevat hyvityshakemukset on käsitelty ja hyvitykset on annettu maaliskuun laskussa. Nyt käsitellään huhtikuun hyvityksiä. Hakemus huhtikuun osalta tulee jättää viimeistään 30.4.2020 mennessä.

Hyvityksen hakemuslomake löytyy varhaiskasvatuksen verkkosivuilta kohdasta asiakasmaksut/ asiakasmaksun muutoshakemus.
Jos poikkeusolot jatkuvat, hyvityskäytäntö jatkuu samanlaisena myös 14.5.2020 jälkeen.

Kaikki lapsen varhaiskasvatusta koskevat kysymykset tulee ensisijaisesti esittää oman varhaiskasvatusyksikön johtajalle puhelimitse tai sähköpostitse.

Lisätietoja:
asiakasvastaava Satu Hyytiä, puh. 020 615 5985, satu.hyytia(at)kouvola.fi
varhaiskasvatuspäällikkö Helena Kuusisto, puh. 020 615 7224, helena.kuusisto(at)kouvola.fi

Sivun alkuun