Kuusankosken betonisten voimajohtopylväiden purku alkaa

Kuusankosken betonipylväät jonossa

Kuusankosken Rantapuistossa sijaitsevat kaksi betonista vanhaa voimajohtopylvästä puretaan vuoden loppuun mennessä. Kolmas pylväs säilytetään ja kunnostetaan keväällä 2025.

Kuusankosken Rantapuistossa on jäljellä vielä kolme suurta betonista voimajohtopylvästä. Pylväät ovat jäänne vanhasta voimajohtolinjasta ja niitä on ollut aiemmin useita. Kahdelle pylväälle haettiin keväällä 2024 purkamislupaa turvallisuussyistä ja purkamislupa saatiin 12.6.2024. Päätös on lainvoimainen.

Kouvolan kaupunki purkaa kaksi pylvästä vuoden loppuun mennessä. Purettavat pylväät sijaitsevat Kaaritien matonpesupaikan vieressä sekä Lukionkujan kohdalla. Urakoitsijaksi on kilpailutuksen kautta valittu Terra Infra Oy. Purkutyöt maksavat noin 90 000 euroa. Työt alkavat marraskuussa ja valmistuvat vuoden 2024 loppuun mennessä.

Alue rajataan työmaakäyttöön tarvittavilta osin purkutyön edetessä. Alueella liikkuvia pyydetään välttämään turhaa liikkumista alueella ja huomioimaan muuttuneet liikennejärjestelyt.

Viimeinen pylväs Rantapuistossa kunnostetaan ja valaistaan

Lähimpänä Sommeloa sijaitseva pylväs nro 8 on päätetty jättää muistomerkiksi vanhasta voimajohtolinjasta. Pylväs kunnostetaan ja valaistaan. Kunnostustyöt kilpailutetaan erikseen ja työ tehdään kevään 2025 aikana.

Kartta pylväiden sijainnista, ei saavutettava

Kuva: Pylväiden sijainti kartalla.

Lisätietoja:

Kouvolan kaupunki, Yhdyskuntatekniikka

Rakennuttajapäällikkö Markku Brandtell p. 020 615 5445, etunimi.sukunimi@kouvola.fi

PÄÄURAKOITSIJA / Terra Infra Oy

Työmaapäällikkö Markus Loikala p. 040 564 3790, etunimi.sukunimi@terrainfra.fi