Kouvolan Urheilupuiston asemakaavamuutoksen (kaavanro 01/041) tavoitteena on mahdollistaa Urheilupuiston kehittäminen nykyaikaisena liikunta- ja virkistysalueena alueen arvot turvaten.

Asemakaavan tarkoituksena on mahdollistaa lisärakentaminen Urheilupuistoon ja turvata alueen kulttuuriympäristön arvot sekä taata sujuvat kulkuyhteydet.

Salli markkinointievästeet nähdäksesi sisällön.

Ohita upotus

Suunnittelualue sijaitsee Kouvolan Kankaan kaupunginosassa rajautuen Palomäenkatuun, Kalevankatuun teatterin kortteliin ja Sumulaaksonkatuun. Kaavamuutosalueen laajuus on noin 16 ha.

Suunnittelun vaihe

Kaavan vaiheet ovat aloitus, valmistelu, ehdotus, hyväksyminen ja voimaantulo.
Kaavoitus on edennyt valmisteluvaiheeseen.

Aloitus- ja valmisteluvaihe

Kaavamuutos on kuulutettu vireille 22.5.2024. Kaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelma (OAS) sekä kaavaluonnos liitteineen on nähtävillä 22.5.-30.6.2024 välisen ajan tällä sivulla ja kaupungintalon info-pisteessä (Torikatu 10) sen aukioloaikoina. Vireilletulosta ja nähtävilläolosta on tiedotettu kaava-alueen ja siihen rajautuvien kiinteistöjen omistajia kirjeellä sekä kuulutuksella Kouvolan Sanomissa ja kaupungin verkkosivuilla 22.5.2024. Palaute kaavaluonnoksesta pyydetään lähettämään viimeistään 30.6.2024 osoitteeseen Kouvolan kaupunki, Kirjaamo, PL 85, 45100 Kouvola tai sähköpostitse: kirjaamo(at)kouvola.fi. Lisätietoja kaavasta saa kaavoittajalta.

Asukasilta 29.5.2024

Kaavahankkeen esittelytilaisuus järjestetään 29.5.2024 klo 17-19 Kouvolan kaupungintalolla (sisäänkäynti G-ovesta katutasosta). Tilaisuudessa käsitellään lyhyesti myös uimahalli-, monitoimitalo- ja teatterihankkeita. Tilaisuus on kaikille avoin eikä siihen tarvitse ilmoittautua.

Aikaisemmat suunnittelun vaiheet

Ei aikaisempia suunnitteluvaiheita.